Wednesday, December 26, 2007

EMAIL DARI MANGSA

SALAM,

Dua hari lepas aku terima satu email dari seseorang. Dia katakan dia juga menjadi mangsa kepada BABI TUA ni. Dia juga was-was untuk menghubungi aku kerana takut aku juga salah seorang rakan kongsi BABI TUA ni. HAHAHAHAH kelakar pulak aku rasa. Sebenarnya aku cuma nak tolong family aku jer. Disebabkan BABI TUA ni kami sekeluarga hidup susah di kelilingi hutang. Sama macam mamat ni. Aku buat Blog ni supaya tidak ada lagi yang menjadi mangsa BABI TUA ni.

Yang aku paling kesian ialah penipuan kali ni melibatkan student UITM seramai lebih 20 orang. Semua duit PTPTN diaorang di sapu oleh BABI TUA ni. Mujur semua pinjaman ALONG yang dibuat family aku dan kawan-kawan terdekat dapat aku setelkan.

So .. kepada sesiapa yang menerima atau terdengar sebarang tawaran pelaburan atau ada orang nak pinjam duit untuk jalankan projek-projek besar silalah search kat internet dulu kalau tak jumpa gak, email kat aku sertakkan gambar org yang berkenaan. Sebab aku ada gambar dan maklumat lengkap pasal BABI TUA ni dan rakan SEPERBABIAN dia ni. Ini khidmat percuma aku kepada masyarakat.

P/S. JANGAN LUPA AMBIL GAMBAR, ORANG YANG BUAT TAWARAN TU. INILAH YANG KAMI BUAT.

Korang mesti tertanya kenapa semua mangsa yang tertipu tak buat laporan polis... Hmmm... ini amat menarik untuk di bincangkan..Oklah tak perlu bincanglah aku ceritalah. Lepas mengetahui diri ditipu oleh BABI TUA ni, kami menuju ke Balai Polis ( takyah sebutlah balai mana). Satu laporan telah dibuat oleh kami. Setelah selesai membuat laporan, aku bertanya kepada Polis yang mengambil laporan," Apa tindakan polis lepas ambil laporan ni?". Dia jawab dengan berhemah," Pihak Polis akan menyiasat, Kami akan menyiasat setiap laporan yang di terima." aku cukup puas hati dengan jawapan tu, aku memang pasti polis akan siasat.

Selang dua tiga jam lepas tu, seorang pegawai penyiasat menghubungi HP adik aku aku, dia tanya adik aku mana dapat duit banyak tu untuk bagi orang pinjam. Adik aku kata tu duit simpanan, pinjam kawan, pinjam keluarga dan Along.

Kedua, dia cakap kat adik aku, " Bayangkan ko belajar kat universiti dan buat pinjaman PTPTN. Lepas habis belajar ko kerja. Tapi ko liat nak bayar balik pinjaman. Adakah pihak PTPTN datang ke Balai Polis untuk buat report ko tak bayar duit yang ko pinjam." Ini adalah disebabkan adik aku ada buat perjanjian pinjaman dengan BABI TUA ni, So ko kena upah peguam untuk ambil tindakan. Mana nak cari duit lagi untuk hired lawyer....

Aku rasa BABI TUA ni dah tahu sebab tu dia kikis sampai licin. Nasib baik JIN dia tak tau guna internet, dia tak check akaun aku cara online. so selamatlah RM aku yang berbaki.

4 comments:

Anonymous said...

please update this blog....
Ada ramai mangsa terbaru ....kita tak dapat info tentang zaharidha ni sebelom ini ..kita dah terkena !
hu hu hu
terbaru mangsa di Northam Hotel, penang 20/1/2012

Anonymous said...

Salam, akupun terkena jugak lebih 50k...dial betul babi ni...reward kalu sesiapadpt tahu dimana dia duduk ...call aku 0122131219..ganjaran lumayan...

Anonymous said...

Saya kira saya ni mangsa terbaru lah..duit saya RM131,200 lesap di tangan AZHAR babi penipu ni.Kononnya duit tu untuk pasarkan buku dia bertajuk 'RAHSIA MENGENALI SI DIA'.Untuk pengetahuan semua, duit tu ialah duit peninggalan arwah suami saya.Duit yang dia ambil tu ialah duit anak2 saya, anak2 yatim! Layak ke dia ni digelar manusia.Makan harta anak yatim tergolong dlm 7 dosa besar.Dia bijak menggunakan agama utk menutup kelemahan dia.Sanggup bersumpah dengan nama Allah dan sanggup menjunjung Al Quran!! Kalau dia lepas di dunia, di akhirat kelak menjawablah dengan Allah S.W.T.

Unknown said...

Memang celaka betullah si Azhar Tukiran ni.